Mindfulness

Trainer Josien Suntjens

Trainer Josien Suntjens

Mindfulness bij Livingroomyoga

Je hebt je leven goed op orde, maar tegelijkertijd kost je volle agenda je veel energie. Je hele leven omgooien wil je niet, echter zou je tools beschikbaar willen hebben om met stress en drukte om te gaan. Tools die je rust geven, zodat je keuzes kunt maken die echt bij je passen. Herkenbaar? De 8-weekse MBSR Mindfulness training helpt hierbij.

De Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) training is dertig jaar geleden opgezet door Jon Kabat-Zinn vanuit het Center for Mindfulness aan de University of Massachusetts Medical School. Kabat-Zinn heeft mindfulness als een van de eersten uit de boeddhistische context gehaald en toegankelijk gemaakt voor de Westerse samenleving als techniek om met stress om te leren gaan. Ook helpt het om dichter bij jezelf te komen en de kwaliteit van je leven te verbeteren. Het is deze training waar in de media zoveel over wordt geschreven en waarvan de effectiviteit wetenschappelijk is bewezen. De onderzoeksresultaten zijn zeer indrukwekkend. De methodiek is zo weldoordacht en beproefd, dat deze wereldwijd wordt toegepast.

Livingroomyoga biedt de deze mindfulness trainingen aan om je de vaardigheid van mindfulness eigen te maken en in je leven te integreren. Privé en op het werk. Stap voor stap leer je hoe je de kwaliteit van je leven kunt verbeteren.

Opzet Mindfulness

Tijdens acht bijeenkomsten maak je je de meditatietechniek en beginselen van Mindfulness eigen. Theorie, meditatie- en bewegingsoefeningen wisselen elkaar af. Daarnaast is er ruimte voor feedback en het uitwisselen van ervaringen.

Wat leer je?

  • Je leert hoe je gedachten en emoties kunt observeren en aanvaarden als ‘voorbijtrekkende gebeurtenissen’, zodat deze je niet meer zo overspoelen en in de greep houden. Daardoor kom je minder vast te zitten in piekeren en zorgen maken en kan je meer genieten van het moment.
  • Je wordt je meer bewust van automatische gedachten- en gedragspatronen. Ook leer je hoe deze los kunt laten en kunt veranderen zodat je keuzes kunt maken die goed voor je zijn.
  • Je komt meer in contact met je lichaam zodat je beter aanvoelt wat wel en wat niet bij je past. Dit helpt om beter voor jezelf kunt zorgen en het leven te leiden dat bij je past.
  • Je leert omgaan met de vele prikkels die op je af komen, op het werk en privé, zodat je meer rust en ontspanning zult ervaren.

Hoeveel tijd omvat de training?

  • De mindfulnesstraining in Amsterdam bestaat uit acht wekelijkse sessies van 2½ uur en een oefendag.
  • Inbegrepen zijn een werkboek met achtergrondinformatie en mindfulnessoefeningen en 4 audiobestanden met begeleidende meditatie- en yogaoefeningen waar je dagelijks thuis mee gaat oefenen.

Kennismakingsgesprek

Wanneer je je inschrijft, hebben we een telefonisch kennismakingsgesprek waarin we jouw wensen en verwachtingen bespreken. Er wordt dan ook wat meer verteld over de inhoud van de training, zodat je kan je bepalen of de training ook echt wat voor je is en of de aanpak van de trainer bij je past.

Data & Kostenmindfulness cursus

De 8 weekse MBSR Training vindt plaats op zondag ochtend op de volgende data:

3 september 2017 t/m 29 oktober 2017 van 10.00 uur – 12.30 uur

Locatie: Fysiotherapeuten praktijk Amsterdam West: Rijswijkstraat 10, Amsterdam

Trainer: Josien Suntjens

Kosten: EUR 320

Inschrijven: stuur een mail naar jsuntjens@gmail.com of bel 06-13112510

Achtergrond MBSR

Wil je weten waar nu precies over gesproken wordt wanneer het gaat over een MBSR mindfulnesstraining:
Hier meer over de achtergrond van de mindfulnesstraining.

Documentaire over mindfulness (op de NPO)

Mindfulness, van marge naar massa: Over de opzet en achtergrond van de mindfulnesstraining MBSR.

Recensies

Safirah van der Meer: "Afgelopen 3 jaar met heel veel plezier yoga beoefend bij Josien! Met haar kennis, passie en geduld kan zij iedereen yoga op een prettige manier laten ervaren."

Ronnie Singh: “I did a few sessions with Josien. They were absolutely invigorating. Not only is Josien a great yoga teacher, but also a great motivator. I will certainly recommend her if you are looking to learn or just to do yoga. I wish her all the best”.
Michiel Reijven: "Ik volg nu sinds enkele jaren yogales bij Livingroom Yoga en voel me er erg goed bij. Dankzij het  enthousiasme van Josien en de goede begeleiding voel me na elke les zo voldaan. De drukte van de dag ligt  achter mij en vol positieve energie kan ik het ritme van de dag weer aan. Dankje Josien!" 
Judith de Lange: "Ruim een half jaar volg ik nu yogalessen bij Josien. Yoga zie ik als een moment voor mezelf waarbij ik even alles los kan laten. Ik zit vaak zo in mijn hoofd (druk, denken, plannen) dat ik het erg prettig vind om dat bij de yogales helemaal los te kunnen laten. Josien straalt rust uit, heeft een relaxte houding en een prettige stem om naar te luisteren. De ademhalingsoefeningen van het begin van de les of de bodyscan aan het eind pas ik ook zelf nog wel eens toe, bijv. als ik in bed lig te malen en ...
Marieke Kokxhoorn: “De afgelopen jaren heb ik bij verschillende yogascholen les gehad, en het was een verademing om bij Josien in haar huiskamer te belanden. In tegenstelling tot eerdere ervaringen weet Josien al het ‘westerse streven’ uit de les te halen. Ze stelt zich zacht op en heeft geeft uitgebreid aandacht aan ieder individu. Ze geeft haar lessen op een inspirerende, maar ook nuchtere en gedegen manier. Josien weet een fijne, rustige sfeer te creëren. Het is duidelijk dat haar uitgebreide opleiding niet voor niets is geweest! Ik vind het elke week weer een cadeautje om bij haar een les ...
Inge: “Vor ein paar Mon. habe ich mich entschlossen Yoga zu machen, ich hatte so viel davon gehört. Da ich ein paar Probleme mit meinem Körper habe (wer nicht), Rücken, Hüfte, Knie. Aber es ist nicht nur für Probleme, sondern auch ganz einfach fur den allgemeine Zustand nötig, also gut für alles, Körper, und Seele. Es ist spannend, entspannend, berugend und gesellig! Und fantastisch gemacht”
Lola: “Josien nos ha dado una primera clase para introducirnos en el yoga y la meditación. Con sencillas explicaciones y siguiendo sus demostraciones, hemos conseguido descansar la mente y hacer suaves ejercicios (aunque al día siguiente tuve agujetas!). Al final me he sentido mejor tanto física como mentalmente”.